Jak zaaranżować stoisko na targach?


Targi i wystawy branżowe są doskonałą okazją do pozyskania klientów. Nikt nie podejdzie jednak do mało atrakcyjnego stoiska. Dowiedz się, jak wykorzystać tablice i gabloty do jego odpowiedniej aranżacji.

 

Najważniejsze elementy każdego stoiska na targach

Każda firma obecna ta targach chce się wyróżnić. Nie zmienia to jednak faktu, że większość stoisk składa się z pewnych standardowych elementów i z doświadczenia wiemy, że lepiej jest, gdy zadbamy o to by klienci znaleźli na naszym stoisku pewne stałe składowe, których się spodziewają. To trochę tak jak z wydawaniem książki. Brak okładki, strony, tytułowej czy spisu treści mógłby w nas wzbudzić zakłopotanie. W przypadku stoiska na targach elementami będą:

  • Miejsce do spotkań – stół i kilka krzeseł, gdzie można spokojnie przedstawić ofertę klientom, którzy wyraźnie się nią interesują
  • Pylony na materiały reklamowe – ulotki i katalogi, muszą znajdować się w takim miejscu, by klienci mieli do nich swobodny dostęp
  • Tablice informacyjne i banery – wyrazisty element z chwytliwym hasłem, którego zadaniem będzie witanie klienta
  • Stojak na wizytówki – klienci muszą mieć się jak z tobą skontaktować. Dane kontaktowe przeważnie umieszcza się także na ulotkach, ale profesjonalne wizytówki i tak są niezastąpione.
  • Interaktywny content – standy interaktywną prezentacją oferty co prawda nie są jeszcze standardem, ale w ciągu kilku najbliższych lat z pewnością na stałe wkroczą do wyposażenia stoiska. Warto zatroszczyć się o to już teraz
  • Gadżety firmowe – szacuje się, ze stoiska z gadżetami reklamowymi przyciągają 30 więcej klientów. Z tego powodu warto zatroszczyć chociażby o cukierki czy długopisy reklamowe. Znacznie bardzie pożądane są jednak bardziej oryginalne prezenty

Elementy spajające wizerunek

Jeśli chcesz, by klienci faktycznie zapamiętali Twoją firmę musisz zatroszczyć się o spójny i profesjonalny wizerunek. Wszelkie materiały reklamowe najlepiej jest zamówić w tej samej firmie, tak by całość prezentowała się spójnie. Dobrze jest też zadbać o wyróżniający stoisko element. Niektóre firmy zatrudniają w tym czasie nawet dekoratorów wnętrz. Tym sposobem powstają standy, jak te zaprezentowane na zdjęciach poniżej.

tablice_na_targi

aranzacje_na_targi

Źródło zdjęć: 1,2

Na taką formę prezentacji mogą sobie jednak pozwolić wyłącznie firmy dysponujące odpowiednio wysokim budżetem. Co zrobić w sytuacji gdy szef kazał Ci zaaranżować stoisko możliwie najtańszym kosztem? Wykorzystaj do tego standardowe tablice ogłoszeniowe i wypełnij je oryginalną treścią. Główną zaletą takiego rozwiązania jest to, że raz zakupione akcesoria ekspozycyjne można potem wykorzystywać wielokrotnie. Jeśli zaś chodzi o materiały najważniejszy jest pomysł. Może uda Ci się stworzyć jakieś niebanalne hasło lub wyróżniająca się kreację graficzną?

Mały budżet wcale nie musi ograniczać. My powiedzielibyśmy raczej, że wyzwala kreatywność!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *