Co zrobić, by twoja gablota nie była nudna


Aranżując gablotę bardzo często ulegamy schematom. W efekcie ekspozycja staje nudna i nikt nie zwraca na nią uwagi. Pozwól zatem, że podsuniemy Ci kilka inspirujących pomysłów, dzięki którym twoja gablota reklamowa zamiast nudzić będzie przyciągać spojrzenia.

gablota_calosc

Gablota z pracami dyplomowymi studentów wydziału wzornictwa. Źródło: https://pl.pinterest.com/source/lutyk.pl/

Myśl o gablocie, jak o całości

 

Czy wiesz, że kiedyś do aranżacji wystaw sklepowych byli angażowani artyści? Taka ekspozycja była nie tylko wystawą towaru, ale swoistym dziełem sztuki, które miało intrygować klientów. Aranżując gabloty na targi staraj się więc myśleć, jak artysta. Zamiast koncentrować się na pojedynczych przedmiotach, wykorzystaj je do stworzenia efektywnej kompozycji, która będzie zauważalna z drugiej strony ulicy.

Dior_witryna_printemps

Witryna w domu towarowym Printems w Paryżu, źródło: https://pl.pinterest.com/source/ftape.com

Opowiadaj historie

 

W standardowej gablocie przedmioty są ułożone bez żadnej narracji. A gdyby tak wykorzystać je do opowiedzenia jakiejś historii? Doskonałym przykładem takiego projektu są witryny bożonarodzeniowe w Galerie Printemps w Paryżu. To już nie jest zwykła wystawa lecz efektywny pokaz, który przyciąga pod galerię tłumy. To ambitne, wysokobudżetowe przedsięwzięcie, ale możesz przecież stworzyć coś podobnego w mniejszej skali.

mytypicalusername @mytypicalusername #love #windowdisp...Instagram photo | Websta (Webstagram):

Kolorowa witryna źródło: https://pl.pinterest.com/source/websta.me

Wykorzystuj siłę koloru

 

To co umieścisz za szybą nie musi być szare i nudne. Przecież nie od dziś wiadomo, że kolor przyciąga spojrzenia.Spójrz na powyższą ekspozycję butów. Czy gdyby ustawiono je na zwykłych pudełkach witryna byłaby równie efektowna?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *